SEO optimaliseren doe je zo

Steeds meer bedrijven beginnen het belang van SEO in te zien. Met SEO kun je gratis meer bezoekers naar je website of webshop krijgen. Dit doe je door een hogere positie in Google te krijgen. Hierbij zijn 3 elementen van groot belang± technische SEO optimalisatie, content en autoriteit. In dit artikel meer over hoe SEO werkt en hoe je dit kunt optimaliseren.

Technische SEO optimalisatie
Veel mensen denken dat SEO alleen om content draait. Tegenwoordig is techniek echter net zo belangrijk om hoog te kunnen scoren in Google. Technische SEO optimalisatie gaat over het verbeteren van de techniek van je website om zo een hogere ranking in Google te kunnen krijgen. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als het gaat om website techniek ten opzichte van SEO. Zo moet er er voor zorgen dat je pagina´s op een juiste manier worden geïndexeerd. Via Google Search Console kun je nagaan welke pagina’s nog niet zijn geïndexeerd. Verder is het belangrijk om de mobiele versie van je website te optimaliseren. Google vindt deze versie van je website namelijk veel belangrijker. Zorg er ook voor dat de laadsnelheid van je website optimaal is. Dit doe je door bijvoorbeeld alle afbeeldingen te comprimeren. Geef ook al je pagina’s een unieke metatitel en metabeschrijving.
Content
Content is ook erg belangrijk voor het optimaliseren van SEO. SEO draait om content. Zorg ervoor dat je vooral content maakt die waarde toevoegt aan de lezer of kijker en wat te maken heeft met jouw bedrijf. Google vindt het belangrijker dat je waardevolle content levert dan dat je veel content levert. Een goede tip voor het maken van content is dat je er goed aan doet om een combinatie te gebruiken tussen tekst, afbeeldingen en video’s. Probeer om één bepaald zoekwoord heen te schrijven. Het liefste een long tail keyword.
Autoriteit
Ook de autoriteit van je pagina is erg belangrijk. Een hogere autoriteit kun je verkrijgen door middel van verwijzingen van andere websites met een hoge autoriteit naar jouw website.