Zakelijke tips

Tips en meer!

Adviezen voor als jij je SEO wil uitbesteden

seo

Heb jij een eigen bedrijf? En wil je je SEO uitbesteden? Je bent druk bezig met het runnen van je eigen bedrijf, maar je wil ook graag meer verkeer naar je website genereren. Het is lastig om dit naast je dagelijkse bezigheden ook nog eens voor elkaar te krijgen. Daarom overweeg je om je SEO uit te besteden aan een freelancer of een professioneel bureau. Maar waar moet je nu eigenlijk op letten bij het uitbesteden van je SEO? In deze blog delen wij vijf tips met jou.

Wees duidelijk over je doelen

Voordat je je SEO gaat uitbesteden is het belangrijk om helder te hebben wat je doelen zijn. Wil je meer verkeer op je website, meer conversies of wil je juist je naamsbekendheid vergroten? Als je dit duidelijk communiceert naar de freelancer of het bureau, kan deze gerichter te werk gaan en jou beter van dienst zijn.

Kies een freelancer of bureau met relevante ervaring

Niet elke freelancer of bureau is gespecialiseerd in elke branche. Daarom is het belangrijk om te kiezen voor iemand met relevante ervaring of kennis. Bijvoorbeeld als jij een webshop hebt in sportaccessoires dan is het handig om een freelancer of bureau te kiezen die op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen in de sportbranche.

Vraag om referenties en bekijk een portfolio

Voordat je met een freelancer of bureau in zee gaat is het slim om te vragen naar referenties en een portfolio. Zo krijg je een goed beeld van de ervaring en het werk dat zij hebben geleverd voor andere klanten. Daarnaast kun je ook vragen naar resultaten die zij hebben behaald en hoe zij deze meetbaar maken.

Maak duidelijke afspraken over de verwachtingen

Bij het uitbesteden van je SEO is het belangrijk om heldere afspraken te maken over de verwachtingen en de resultaten. Maak ook duidelijk wie er verantwoordelijk is voor welke taken en welke frequentie van updates er wordt gehanteerd. Zo voorkom je misverstanden en weet je precies wat er van elkaar wordt verwacht.

Kies voor een freelancer of bureau waarmee je een klik hebt

Tot slot is het van belang om te kiezen voor een freelancer of bureau waarmee je een klik hebt. Je gaat immers een samenwerking aan en daarom is het belangrijk om voor iemand te kiezen die bij jouw bedrijfscultuur past en met wie je goed kunt communiceren.

Samenvattend

Het uitbesteden van je SEO kan voor een flinke boost zorgen voor je website. Maar, zoals je hebt kunnen lezen, zijn er wel een aantal zaken waar je op moet letten bij het kiezen van een freelancer of bureau. Zorg ervoor dat je duidelijk bent over je doelen, kies voor relevante ervaring, vraag om referenties en maak duidelijke afspraken over de verwachtingen. Kies daarnaast voor iemand waarmee je een klik hebt voor een fijne samenwerking. Zo kun ook jij binnenkort genieten van meer verkeer op jouw website.